Hybridundervisning / Zoom

För att bedriva hybridundervisning dvs, med studenter fysiskt på plats samt på distans använder SU Zoom som plattform.  I hörsalar, casesalar  samt lärosalar finns det möjlighet att bedriva undervisning via zoom. I institutionernas mötesrum för 4-12 personer finns det möjlighet att ha möten via zoom.

Hur fungerar Det ?

Att använda zoom i undervisningen fungerar på att använda zoom på sin egen dator. När man är inloggad på PCn i salen så öppnar man zoom och startar sitt möte som vanligt. 

Vill man visa presentationer så behöver materialet finnas tillgängligt på PC:n eller via ett USB minne som är anslutet.  För att presentera från en laptop så får man ansluta till zoommötet och stänga av ljudet på sin enhet.  I lokalerna finns det en kamera som filmar “lärar området”, och den kan styras via rummets pekskärm.  Det finns även en dokumentkamera som kan visas i mötet om man vill visa mindre saker , text från en bok etc. 

Information om hur ett zoom möte startas finner ni under respektive lokal.

Menyn i zoomfönster:
Inställningar för bild